Paddan

Ännu en teknisk pryl har flyttat hem till oss, och jag som INTE förstod vad den skulle vara bra till måste erkänna att den fyller sin funktion.


Datoranvändandet/surfandet var en trång sektor med två datorer på 4 personer, särskilt med en tonåring i familjen.
Så paddan var en av julklapparna i tomtens säck, från oss själva till oss själva.

Liten, smidig, snabbstartad och med bra batterikapacitet. Snabbt kan man ta fram ett recept, kolla barnens almanackor från skola och aktiviteter, läsa e-böcker i sängen, blogga und so weiter. Man ids knappt starta en vanlig dator längre..

Problemet är bara att nu vill alla ha just den - dvs ännu en trång sektor har uppstått :)

Jo, jag vet att det kallas i-landsproblem :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmm, jag använder min jämt. Padda? Klösbräda? Är det samma??? iPad... :)

Kram!

2012-01-26 @ 22:08:33
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

men så roligt,berätta lite mer om din padda. Har tänkt köpa, men har inte kommit till skott ännu??

2012-01-26 @ 22:32:12
Postat av: LissenTo

Först förstod jag inte vad det var, säger väl mycket om mej, omodern. Men flera i min närhet har en.



Ja, liten smidig, klart att den blir populär.



Alla små framsteg jublar jag också för, går ju inte i raketfart precis :-)



Kram Lissen

2012-01-26 @ 22:36:22
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: mammakero

Ja, vi har en laptop och en stationär data på 3 personer och det blir ändå en trång sektor, speciellt nu när den stationära har fått alla delar till Sims inladdade och jag har alla mina bilder där. Plus att jag fotar i RAW och har Lightroom endast där oxå... Här är det trång sektor vill jag lova!

2012-01-27 @ 06:44:20
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sonja

Den verkar ju praktiskt, men jag har inte heller riktigt fattat nyttan. Är den som ett mellanting mellan en bärbar dator och en smartphone, som en stor smartphone som det inte går att ringa med???



Snyggt rosa var den iaf...

2012-01-27 @ 07:35:45
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin svarar:

IBW o Sonja: Ja Sonjas beskrivning är rätt träffande! Nyttan med den är att det tar 1 sek att starta den, MYCKET större knappar om man ska skriva ngt/surfa än på mobilen. Mycket större skärm om man tex ska laga mat efter ett recept, svara på e-post, läsa en e-bok på tåget (behövs ingen uppkoppling då samt smidig att ha med i handväskan jfr m laptop), se ngt på svt-play isängen osv osv Sen finns ju miljoner appar för vad som helst.. har spelat Kalaha med ungarna tex. Den låter till och med som Kalaha!

2012-01-27 @ 08:18:47
Postat av: Maria

Efter din demo så är man ju lite sugen på paddan. MEN just nu får det vara bra. Jag är den i familjen som förespråkat en dator (stenålders jag vet)...vi har fyra st på fyra personer! Gulp!

2012-01-27 @ 10:35:25
Postat av: Malin svarar:

Maria då har ni väldigt bra datortillgänglighet i er familj :)

2012-01-27 @ 11:24:06
Postat av: Cissi

Du har en award hos mig :)



Kram!

2012-01-27 @ 11:55:32
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Husnio

Låter lovande!



Funderat länge på att investera en sådan, speciellt nu när jag kommer gå en utbildning till våren.



2012-01-29 @ 19:32:07

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0