Välsingad trappa

Sonja du får blunda nu, för här kommer ett till inlägg om Stockholmstrippen, men jag lovar det är det sista.

Min svägerska hon känner verkligen till Sthlm, särskilt till fots! Men även hon upptäckte något nytt i fredags.

Vi var superdupertrötta efter dagens promenerande och efter besöket på Fotografiska pekade hon uppför bergsväggen mot söder, - Tänk vilken genväg det hade varit om man hade kunnat ta sig upp där. Då såg jag ett par som gick ditåt och trot eller ej det fanns en trappa just där på andra sidan vägen, som inte svägerskan kände till! Plötsligt blev vägen hem till henne minst en km kortare om inte mer. Mycket uppskattat av mina onda fötter.



   

De översta bilderna i collaget är utsikten från hennes lägenhet, de gamla charmiga kåkarna finns i hennes grannkvarter, hon bor så fint, granne med Katarina kyrka och Mosebacke.

Jag har bjudit på bilder från svägerskans lägenhet förut, men kan inte låta bli att göra det igen, jag gillar verkligen hennes personliga stil.

   

På bilden längst ned till höger står lördagslunchen dukad, efter att vi ätit en sen lunch följde hon mig, givetvis till fots, till Arlanda Express och jag började min hemfärd.

Just ja, bara en sak till, Paula undrade vad vi gjorde om kvällarna. På torsdag åt vi hämtpizza från närmaste pizzeria och på fredag åt vi på en indisk wok-restaurang i närkvarteret. Sen strövade vi runt lite på söder och räknade krogar och restauranger typ. Vi (jag) orkade inte så mycket mer.

Tusen tusen tack
säger jag till min kära svägerska för att du alltid ställer upp långt mer än man nånsin kan önska!

Och till Sonja (om du trots allt läst hit ;-) ) och Cissi, japp ni gissade rätt, det blir snart ett besök till i vår huvudstad, någon vecka in i maj, hoppas körsbärsträden i Kungsträdgården blommar då!


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Vad härligt med en resa till Stockholm! Du verkar ha haft riktigt härliga och innehållsrika dagar!

2012-03-14 @ 20:00:45
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Lissen

Underbar svägerska med fint hem.



Åh storstan igen i körsbärsblommetid :-)

2012-03-14 @ 20:01:13
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh vilka fina bilder. Så fina gammla hus. Stockholm är en härlig stad.

2012-03-14 @ 21:00:15
Postat av: mammakero

Jag förstår att du gillar hennes inredningsstil, det gör jag med! Hon verkar oxå bo på ett jättecharmigt ställe! Härligt med semester!

2012-03-14 @ 21:22:15
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men, hur mysigt får man bo??? Jag tror inte att jag ens varit i de kvarteren.

Nu blev jag ju ännu mer Stockholmslängtig... suck!

Kram! <3

2012-03-14 @ 21:39:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Välkommen och då får vi hoppas på ännu skönare väder, kanske tom så fint så ni kan slå er ner på en uteservering och vila fötterna ;)



Kram

2012-03-15 @ 07:42:37
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Maria

Superfina bilder och beskrivning. Tänk att magsjuka kan vara bra ibland ;)

2012-03-15 @ 10:05:45
Postat av: Paula i pörtet

Det var inte sämsta adressen i Stockholm, att bo bredvid Mosebacke! Jag önskade alltid att jag hade bott på söder, hade många väninnor där, men jag fick hålla till ute i förorterna. Hade jag varit du hade det förmodligen blivit en pubrunda på söder på kvällen av rent nostalgiska skäl, oj va roligt jag haft där!

Kramen och trevlig helg!

2012-03-15 @ 19:00:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Linnea har just åkt till Stockholm, vi kvar hemma. Det är inte omöjligt att vi åker söderut en helg i slutet av maj. Mysigt avbrott i vardagen ni verkar ha haft!

2012-03-16 @ 19:55:20
Postat av: Lissen

Hoppas solen har kommit till dej också Malin.



Kram

2012-03-16 @ 20:36:31
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0