Höslaget

I fredags stämplade jag ut några timmar tidigare från jobbet, solen sken och man känner att man vill ta vara på det lilla som finns kvar av sommaren. Plockade hallon och bakade en paj. Roligt att vi fick gäster som ville smaka.
Och solen den fortsatte att skina. På lördag åkte vi ut på landet, till Avan, som hade ordnat något som de kallade för Höslaget. Där fanns bland annat loppis, marknad med lokalt tillverkade produkter, bilutställning, konstutställning och spelmansgille.
 
 
 
 
 
 
 
Att promenera ned för en äng till tonerna av dragspelsmusik i solskenet eller att höra tuppen gala är saker som kan få mig att tänka att det kanske inte vore så dumt att bo på landet.
 
När vi var klara i Avan så åkte vi till Boden och kollade på fotboll på Björknäsvallen. Och hemkomna från det var det bara att duscha och svida om innan vi for på middag hos familjen Hellgren. Även Jäderbergarna var där och vi hade en riktigt trevlig kväll.
 
Idag har vi mest tagit det lugnt och pulat på lite här hemma. Soligt även idag. Jag ska snart sätta mig på cykeln och trampa för att få ihop ngn mil, finns risk att det blir fika på vägen på Björsbyfältet där grabbarna har fotbollsträning.. Man ska njuta av livet tycker jag :)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag har sagt att när jag kommer tillbaka till jobbet, så har det blivit höst. Än är det bara lite svalare ute...
Vi är på väg upp till Norrbotten. Har du möjlighet att träffas?

Svar: Har svarat i ett inlägg hos dig! Maila mig på [email protected] när/om du får läge att träffas. Så försöker vi lösa det, vore jättekul!
Malkin

2013-08-11 @ 20:17:20
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: saravillfara

Visst har du rätt, njuta av livet, det är precis vad man ska det! :)

Svar: :)
Malkin

2013-08-11 @ 22:18:19
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Camilla

Vilken mysig dag! Coolt foto där, när du speglas i något blankt på en motorcykel eller möjligtvis bil?

Svar: Ja självporträttet ;-) är taget med hjälp av en bils kofångare. Det jag tycker är kul med bilden är Amazonen som syns, det ser ut som om den ler stort :D
Malkin

2013-08-13 @ 18:45:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Viken underbar utflykt....avis.

2013-08-14 @ 20:02:45
Postat av: Päivi

Som alltid helt fantastiska bilder. Gillar att du tar mycket detaljbilder :) Super scrappvänliga bilder :D Låter som ni haft en bra dag. Och du, ja, man ska njuta av livet!!!!!

Ha det bäst!

2013-08-15 @ 14:42:00
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Trevlig helg Malin, hoppas att solen hittar till dej, här hos mig är den inte, o som du förstår tycker jag det är lite skönt...dock hade jag gärna tagit ett sista dopp i sjön men det blir nog inte av nåt mer...
Kram

2013-08-16 @ 16:36:03
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0