Tyskmagasinen

Nu är vi inne i det där snurrande ekorrhjulet och tiden räcker inte till för det man själv vill göra på sin fritid. Jag är så grymt sugen på att fota, lära mig mer om både fotografering och redigering.
 
Skyndade mig som tusan med maten i em för att hinna iväg en sväng till ett spännande ställe utanför stan. Men väl framme hade jag typ en kvart på mig.. för sen skulle sonen hämtas från basketen, ja och så började det bli mörkt också.
 
Jag planerar att åka tillbaks dit kanske redan imorgon, eller så tidigt på lördag morgon. Vore kul att få med sällskap, någon sugen?
 
Här är några av bilderna jag tog idag. Bilderna är mörka, men det var mörkt när jag var där och jag har inte försökt ljusa upp dem. Tyckte dem skulle vara mörka, passar då det är en mörk del av Luleås historia.
 
Dessa gamla förfallna tågvagnar står utanför de så kallade Tyskmagasinen vid Karlshäll. Här kan man läsa mer  dem, en bit Luleåhistoria från andra världskriget.
 
När jag åker tillbaks dit ska jag även försöka hitta ngt att fota vid vattnet, vårt tema i fotoklubben denna månad är "Under ytan".
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Visst vill jag följa med!! Ett tips på bild under ytan; skala en apelsin eller klementin!
Kul att läsa om tyskmagasinen. När jag var liten så åkte vi skidor (nåja, jag och min syster var nerbäddade i en stor pulka som pappa drog med sele) över isen från Mjölkudden mot Karlshäll, där vi stannade och grävde en eldgrop och åt grillad korv.

Svar: Jättekul att jag kan väcka lite nostalgi hos dig med mina bilder.
Malkin

2013-10-04 @ 10:13:43
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Under ytan? Då får du nog ta på dig våtdräkten och dyka! Hej förresten, häftigt ställe detdär, och där kan man sannerligen få häftiga foton också! Man behöver få till olika miljöer, synd att du har så dåligt om tid. Hoppas helgen tillför många timmar till sånt du själv gillar!
Stor kram och trevlig helg

Svar: Jag har varken våtdräkt eller undervattenshus till min kamera, så jag stannar på torra land. Man får använda fantasin helt enkelt!
Malkin

2013-10-04 @ 11:16:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Fina bilder...lite kusliga!

Svar: Jag håller med, därför vågade jag inte åka dit själv andra svängen.
Malkin

2013-10-06 @ 13:18:33

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0