Geraud international street

Ja så heter den internationella matmarknaden som kommit till stan. Den besökte jag o familjen efter jobbet idag för att äta middag och strosa runt lite. Och vi var inte ensamma om man säger så.
 
 
Emma var den som hittade sin middag först. Hon slog till på en krokodilhamburgare från det australiensiska ståndet. Hon tyckte den var jättegod. Jag fick också smaka, så nu har även mesigaste jag ätit krokodil.
 
 
 
Vi andra hade lite svårare för att bestämma oss, franskt, italienskt, spanskt? Nej det blev den absolut längsta kön och grekiskt för oss. Lite mesigt kan jag hålla med om, men gott var det i alla fall.
 
 
 
Det fanns mycket smått och gott att köpa med sig hem också. Tex oliver, ostar, korvar, bakverk, marmelad, te och godis.
 
 
 


 
 
 
Det fanns även lite annat än mat, teserviser, smycken och tvålar till exempel.
 

Vi köpte hem lite korvar från det holländska ståndet och fudge från det Engelska ståndet.
 
 

Men tyvärr såg de godare ut än de smakade..
 
Jag tror till och med att du Paula hade gillat denna sorts marknad ;-)
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det känns verkligen synd att vi missar detta. Men vi fick en trevlig hojtur istället igår. Å´så blir det domkyrkan idag ;)

Svar: Och så Harrys och Biskopen också :D
Malkin

2013-09-07 @ 09:35:02
Postat av: mammakero

Härligt att få prova äta sånt som man aldrig smakat förr! Läckra bilder!

Svar: Ja krokodil var ju lite spännande och det grekiska var det säkra kortet. Kul att fota iaf!
Malkin

2013-09-07 @ 17:11:17
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Camilla

Oj, jag trodde att ni var ute och reste igen! Så mysigt och gott!
Kram!

Svar: Nej inte den här gången, nu var det utlandet som kom till oss. Kram på dig också!
Malkin

2013-09-08 @ 13:33:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Visst var matmarknaden fantastisk men tyvärr lämnade många produkter mer att önska. Ides inte köa till den grekiska maten som jag hörde var god. Den spanska paellan hördes inte vara någon hit och den franska som vi testade hade det som gick att äta och det som inte gick att äta.
Håller med fudgen såg läckrare ut än den smakade.
Sambon köpte av en spansk skinka som inte var nå vidare. De italienska chokladtårtbitarna höll samma klass som den engelska fudgen. De holländska ostarna däremot var en hit hos oss.

Svar: Så inte ens den spanska skinkan höll måttet? Trist. Vi borde ha satsat på osten istället för korven och struntat i fudgen helt. Bakverken i länderna kring medelhavet brukar alltid se så fantastiska ut men oftast blir man besviken. Annars tyckte jag att det var en riktigt trevlig marknad och för min del får den gärna komma tillbaks fler ggr. Det var härlig stämning tycker jag och skönt att slippa allt det vanliga krafset. Lite mer bord att sitta o äta i vore inte heller fel.
Malkin

2013-09-08 @ 15:47:13
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Sonja

Men du fick ihop läckra bilder i alla fall...!:)

Svar: Tack :)
Malkin

2013-09-08 @ 15:47:41
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Marianne

Du får det verkligen att se fantastiskt ut.

Svar: Tack :)
Malkin

2013-09-08 @ 16:44:37
URL: http://mariannesturk.blogg.se
Postat av: Päivi

Vi var faktiskt en sväng till Luleå på lördag men vi var såååå tråkiga att vi mest gick bakom matstånden :) Det var så mycket folk i farten att vi helt enkelt inte orkade trängas, så är det när man bor på liten ort ;D Men visst såg det läskande ut det vi såg men vi handlade inget. Kul att se dina bilder nu istället :)

Ha det bäst!

2013-09-08 @ 18:01:10
URL: http://paivja.blogspot.se
Postat av: paula i pörtet

O där bleknar våra kolbullar från Dalarna i ett huj! Herrejöss vad mysigt! Här känns det som att det inte finns muskler nog för att ordna en rejäl matmarknad i länet, tyvärr. Skulle vara beredd att åka en bit helt klart. Nu då du ätit krokodille så blir du väl modig som en sådan eller? Har hört att det ska smaka fågel, stämmer det? Ljust som kycklingkött har jag för mig..
Har du kollat på Historieätarna på teve. Jag tycker jag är modig men det som dom stoppade i sig var nog i värsta laget. Det nya i matväg enligt vad jag hörde på radion härom dagen är insekter och larvar. Fy baljan. fast kräftor är ju ganska lik spindlar och insekter, så vem vet, gäller att panera och fritera och mumsa, haha
Kramen

Svar: Nej usch jag är inte mycket för att smaka på konstigheter. Såg tyvärr inte det programmet. Krokodilköttet var ljust och saftigt. Och ja lite åt kycklinghållet. Det bästa var att jag överlevde, fick inte ens magsjuka ;-)
Malkin

2013-09-09 @ 15:20:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Då har du gjort något jag inte hunnit ännu.
Krokodilhamburgare, jo jag tackar jag

2013-09-10 @ 16:26:19
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken trevligt marknad, och nu blev jag jätte hungrig ;)

2013-09-12 @ 10:43:57
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej, inne en snabbis för att önska dig en trevlig helg, här i pörtet är det allt annat...Astrid kastrerades igår men vaknade inte upp efter narkosen, nu är hon inlagd på djursjukhuset och vi väntar på besked...huva för fredag den 13
Kram

2013-09-14 @ 11:23:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: paula i pörtet

Trevlig helg, inga fler matmarknader på lut? Jag har hittat en kolmila som ska tändas och där ordnas även höstmarknad, kanske får jag tag på en god korv?
Kramen

2013-09-19 @ 21:38:44
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0