Semesterns guldkorn

Jag börjar ana slutet av min 4 v långa och underbara semester och tänkte göra en återblick där jag samlar några guldkorn för att lättare minnas när jag drömmer mig tillbaka.
 
Denna semester kommer att gå till historien tack vare det fantastiska vädret som dök upp samma dag som jag checkade ut från jobbet. Vi har bjudits på sol och höga temperaturer i dryga 3 veckor innan åskan kom igår och kylde av oss lite grann.
 
Den första av min semesterveckor jobbade maken. Jag njöt av solen på altanen hemma, läste, lyssnade på Sommar, cyklade, innan jag på tisdagkväll åkte med barnen, kaninerna och en fullastad bil upp till stugan.
Dagen därpå hade jag ett litet fotouppdrag där jag fotade på en hockeyskola hemma i barndomsbyn. Det var ca 30 grader ute, så det var skönt att svalka av sig lite inne i isladan.
 
 
 


Sen på kvällen hälsade jag på en kär barndomsvän AKA, som bjöd mig på middag och bastubad i deras nybyggda superfina bastu.
 

Stannade 2 nätter i stugan innan jag åkte tillbaks till stan för lite festligheter. Syrrans kille hade 40 årsfest på fredag och på lördag hade vi en litet "släktparty" med besök och middag på Luleå hamnfestival.
 
Lite förfest på vår altan.
 
 
Här njuter Petra och jag av utsikten från Clarions skybar. Så här ljust har vi mitt i natten!
 
 
Sen åkte vi tillbaks till stugan och var där i en vecka. Var ovanligt lat med fotograferingen, men desto flitigare med cyklingen :)  Denna mobilbild tog jag när jag en dag cyklade från stugan till Carina i Kuiva. 3,5 backiga mil.
 

En av dagarna åkte vi hem till svärmor och firade Mickes födelsedag. Grillat till middag och sen en härlig kväll med fiske och samling kring elden i Hirvaskoski.
 
 
 
 
Dimmig kväll i stugan.
 

Jag hade gärna spenderat mer tid i stugan, men barnen trivs bäst hemma nu. Dottern är beroende av Wifi och sonen av kompisar. Arvid har verkligen varit i farten på egen hand i sommar, det har varit övernattningar hos kompisar, badstranden och fotbollsplan med kompisar, dagstur med båt och Arcusbesök med vänner.
 
På makens födelsedag kom Maria o Lars förbi, efter fikat flanerade vi runt lite i Ettans Hamn i stan.
 
 
En av alla varma underbara dagar följde vi med två andra familjer till ett riktigt smultronställe vid havet. En dag då folk verkligen trängdes på alla badställen så umgicks vi i en egen liten havsvik, lyxigt! Och jag undrar om havet någonsin varit så här varmt?
 

Och en annan dag bjöds vi med ut på en underbar kvällstur med båt i Råneå skärgård med Maria o Lars. Vi badade vid en ö samt från båten och det var verkligen superhärligt!
 
 
Bilden ovan och nedan har jag lånat av Maria.
 
 
 
 
Bilden nedan är också Marias bild från en kväll då vi träffades i Gammelstad på "onsdagsträffen" som motorentusiasterna brukar ha där. Maria smsade mig och frågade om inte jag skulle komma dit med kameran, jag svarade att vi redan var där (dock utan kamera) och det visade sig att vi stod typ 20 m från varann. Detta var ingen vi ens pratat om innan.
 
 
Sen har vi haft förmånen att ha många vänner som hälsat på hos oss, familj, gamla barndomsvänner med övernattningar, gamla goda vänner på en kopp kaffe eller en matbit och nya bekantskaper. Några besök har vi även gjort själva.
 
De dagar som jag nu har kvar av semestern kommer till stor del att spenderas vid fotbollsplan, seriematch imorgon och sedan drar Kurirenspelen igång med fotboll i dagarna tre, det blir en rolig avslutning på min semester det vet jag!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbar summering av semestern som i sin tur verkar varit just som en fantastiskt semester ska vara. Inte att förglömmas är att även om vi börjar jobba så kanske sommaren har mer att bjuda på.
Känner att jag behöver ytterligare några visk- och fnitterattacker denna sommar, gärna över nått glas "rosé"...puss!

Svar: Ja det hoppas jag Maria, lite mer värme och rose med dig håller höst och jobbdeppen borta :D
Malkin

2014-07-29 @ 22:26:08
Postat av: paula i pörtet

vilken sommarfräsch solbränd brud jag möter här! Jättefina semesterkort, gruppfoton var suveränt och dimman som steg, mmmm
Min sommar har ju inte varit den bästa så jag hoppas kunna ta igen det nästa år eller nåt..
Fortfarande är armen svullen men den gör inte ont utom om jag rör på den felaktigt.
Jag har börjat märka av skymningen på kvällarna, jag ser inte fram emot mörkret men däremot lite svalare..
Kram från enarmade banditskan

Svar: Ja men så trist Paula att du skulle trilla och skada dig :( , det har verkligen inte varit lätt för dig i värmen. Du som brukar älska att simma. Styrkekramar
Malkin

2014-07-30 @ 20:48:56
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Härliga bilder från en underbar sommar! Så är det med större barn, vi vill vara i stugan så mycket vi kan och de vill helst bara komma på enstaka korta besök. Nu har vi STORA barn som tar hand om sej själva, så nu kan vi göra som vi vill utan att slitas i smådelar av stuga eller inte beslut i ett...
Och sommaren blir till vad du gör den till! Njut och var glad så får du en bra sommar! För att få en fantastisk sommar däremot krävs bra väder och det har vi sannerligen blivit serverade iår!! Njut, för nästa år är det endast ett minne...

Svar: Ja men eller hur, vädret bidrog verkligen till en fantastisk sommar och semester i år ♥
Malkin

2014-07-30 @ 22:23:06
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilka härliga bilder och vilken härlig semester!!! Den skybaren ni har, påminner mycket om Fullriggaren Skybar här i Gävle som byggdes för ett par år sedan. Och stugan... underbar ju! Ishall låter också lockande i denna värme.
Hoppas det går bra att börja jobba igen nu, då du fått laddat med massor av energi, solsken och ledighet. Blir lite avundsjuk på allt det sociala, jag får ta igen det då jag blir piggare igen.
Kram!

Svar: Ja det är helt ok att gå tillbaks till vardagen när man haft det så himla underbart. Fulltankad med energi. Kram
Malkin

2014-07-31 @ 13:14:58
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

Härliga sommarbilder att bevara. En sommar full med roliga minnen verkar ni ha haft :)

Ha det bäst!

Svar: Ja det har vi verkligen :) ha det bäst du med!
Malkin

2014-08-12 @ 13:03:10
URL: http://paivja.blogspot.se/
Postat av: Päivi

...ps... det har lite stått still "vårt" projekt för mig :D Har lockas att göra annat helt plötsligt :) Till viss del även det scraprelaterat :) Men jag har nog gjort 1/3 klart :)

Svar: Ingen fara Päivi, du får absolut inte känna dig stressad, det kommer mest troligt en lång mörk ruskig höst snart. Då kan det väl vara bra med ngt extra att bita i :)
Malkin

2014-08-12 @ 13:04:49
URL: http://paivja.blogspot.se/
Postat av: Lissen

Vilken varierande sommar med alla fina utflykter med goa vänner och dessutom det fantastiska vädret.Ger energi lång tid.

Jag har motionerat alldeles för lite skyller på värmen, men dags att ta tag i-

Ja, min lilla stuga känns så mysig

Svar: Ja Lissen, sommaren har varit helt fantastisk, jag är såå nöjd med den! Till och med nöjd med motionerandet :) det var väldigt lääänge sedan.
Malkin

2014-08-12 @ 20:23:56
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Hej, inga nyheter här, men fina kort att titta på igen! Var ju tvungen att googla, det var kul med systrarna från ÖverTorneå, måste vara något för Guiness Rekordbok med syskon som tävlar för olika länder! Och visst var ena tjejen med o tävlade för Finland i EM, i 100 meter häck, som är en bra "finskgren", tror vi hade 3-4 tjejer med.
Kram och ha en fortsatt trevlig helg, här står regnet som spön i backen, o svampen den tittar upp så fint

2014-08-23 @ 17:48:58
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0