London calling

Antingen har jag inget att skriva, eller så har jag så mycket att berätta att jag får bloggkramp typ. Nå i alla fall så har vi varit på semester till London! Jo nu igen.. :)
 
 
Den här gången var det barnen som valde resmål och eftersom de var så rörande överens så fick det bli så. Vi stannade 5 dgr och bodde ett kvarter från Victoria station, på New England Hotell på: 
 

Hotellet var väldigt litet och typiskt engelskt. Vi bodde alla i ett rum med två dubbelsängar. Bra läge, vi kunde gå till och från Victoria station dit Gatwick Express kör. Dock lite längre från "smeten", Trafalgar Square och Piccadilly men det gjorde inget.
 
Frukosten var spartansk, rostade frallor med smör och sylt, the el kaffe och croissanter. Det fungerar det också under några dagar. Det enda som jag hade ändrat på, var förstås heltäckningsmattan. Kändes inte fräsch.
 
 
Fin utsikt från rummet hade vi också:
 
 
Resan gick bra både dit och hem. Inga förseningar eller andra överraskningar. Fast nog var det tur att Norweigan smsade oss på morgonen, för även om man ställt in tiden klockan ska ringa så är det ju bra om man även slår på den. Det hade nog blivit lite stressigt att vakna till syrrans pling på dörren.
 
Två kändisar såg vi på resan, Ingemar Stenmark på Arlanda och Stehpen Fry (känt brittiskt ansikte) på Oxford Street.
 
Fler inlägg kommer, men nu måste jag krypa i säng, för även om jag har semester imorgon så är det tidig uppstigning för färd mot nya resmål.  See you!
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

London är en stad som jag är lite nyfiken på faktiskt. Nu ska yngsta dottern och en kompis åka i september över en helg, själva. Allt är bokat och klart. Sen åker de med klassen nästa år oxå!
Fina bilder!

Svar: London har nog allt utom hav och stränder typ :)Absolut värt ett besök.
Malkin

2014-06-27 @ 13:06:46
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Är inte Fry författare? tycker namnet klingar bekant! Finns det telefonkiosker kvar i London? Dom är himla fina och glatt röda.
Men vad ska ni i Lycksele att göra, händer det något speciellt där? Vi firade jul där en gång, på hotell Lappland, blev så förtjusta att vi var redo att flytta upp till staden som var så mysig. Hotellet var också fint, vi hade bastu på rummet!
Ha nu en skön helg, hoppas solen hittar till dig, här har den gömt sig totalt
Kramen

Svar: Mårten känner igen Fry som programledare på tv, men han har även skrivit böcker, varit skådespelare och regissör. Lycksele borde det komma ett inlägg om. Kram!
Malkin

2014-06-27 @ 21:51:51
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Men tala om fin utsikt från rummet och barnen gör ett bra val att vilja åka till London.

Men frukosten är inget att hurra för och du kommer ihåg en gång när det var helttäckningsmatt på en toalett. Du kan ju tänka dej.

Ha fortsatt sköna semesterdagar, kram till dej

Svar: Ja det har jag också varit med om på Irland, heltäckningsmatta i badrummet. Ja jösses!!
Malkin

2014-06-27 @ 22:22:41
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Camilla

Men snacka om att få "A room with a wiew"!
Härligt, nu vill jag också till London ju!
Kram!

Svar: Mycket rea var det också :) Mest pengar spenderade vi på Lillywhites!
Malkin

2014-06-28 @ 12:01:44
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Den utsikten vill jag också ha när jag besöker London. Härligt att vara överens om resmål med kidsen :D
Får kanske höra mer om resan imorgon...

Svar: Tack för lunchsällskapet, gör gärna om det snart igen!
Malkin

2014-06-30 @ 13:35:16
Postat av: Lissen

Men Malin, du är ung ännu, så det så.
Yngre än mej i vilket fall.
& jag är ung ;-)

Nya cykeläventyr när barnen blir äldre.

London med dom, är också sådant som lockar fram lekfullheten kan jag tro

2014-07-03 @ 10:11:32
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0