Avspark


Nu har fotbollssäsongen dragit igång med cuper och seriematcher och det är så roligt! Killarna spelade Sundis Cup i lördags. Det gick inte så jättebra, de tog sig inte vidare till slutspel, men de spelade och kämpade jättebra.
Lite kallt var det, men det värmer i hjärtat att se hur roligt grabbarna har det. Och vår lille gosse hade bra riktigt fart på benen.
 
Vi har även läst hans omdömen från skolan idag och det går riktigt bra för honom, vilket givetvis även det gläder mammahjärtat.
 
Emma är på praktik nu, skolan hade ordnat så bra så att hon fick vara på äldreboendet på samma område som vi bor på, så hon får vila lite från bussåkandet. Tänk att hon snart gjort första året av gymnasiet.
 
Själv har jag redan tullat på den retroaktiva lönen som ska betalas ut nu i maj, något roligt ville jag unna mig. Så det blev en ny cykel som jag får hämta hem imorgon. Inlägg lär komma i det ärendet :)

Kommentarer
Postat av: Sonja

Ja, tänk att de äldre redan klarat av 1 år på gymnasiet. För Ms del har det varit både upp och ned så det har varit lite kämpigt emellanåt och oroligt i mammahjärtat.
Härliga bilder, som vanligt. Han verkar väldigt fokuserad!

Svar: Ja det har varit samma för E..Japp Arvid brinner för fotbollen nu. Kul att vi träffades idag, snart ska vi träffas ordentligare.
Malkin

2014-05-13 @ 10:50:17
Postat av: mammakero

Vilken koncentration han uppvisar på bilderna! Snyggt och fartfyllt har du fångat bilderna!
Ja, de barnen. Här är det lite grann som förra året, först krånglar det för nummer två, som hon löser på något sätt och sen krånglar det för nummer ett, som hon lär lösa även hon på något sätt. Vilan däremellan var lite längre än förra året och ingen av dem har fallit så djupt som då heller... (Tror jag...)

Svar: Ja men visst hör lite krångel till tonåren va?
Malkin

2014-05-13 @ 17:39:19
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0