Söndag i Paris

På söndag gav vi oss iväg för att träffa Eiffeltornet. Över Seine mot Louvren, sen raka spåret mot Triumfbågen via Place de la Concorde och utmed mäktiga Champs Elysee.
 
 

 
 
Vi satt länge och väl pratade gamla minnen vid en fontän efter vägen, så härligt att verkligen hinna prata med sina vänner i lugn och ro någon gång.
 
Så mycket shopping blev det väl inte heller på Champs Elysee, där man tex får betala 80 spänn för en kolsyrad vatten! Just ja, det fanns ju en HM butik där också, och dem hade blusen jag ville köpa under gårdagen i rätt storlek :-)
 
Självklart förevigade vi oss med Triumfbåden som bakgrund.
 
 

För att lite senare, efter en lunch på en sushibar föreviga oss själva med Eiffeltornet som bakgrund.
 
 
 
Sen var vi trötta och tog Metron hem till hotellet igen. Söndagsmiddagen åts efter en liten tuppis och en drink på takterassen på den tjusigaste restaurangen. Till förrätt blev det sniglar! Riktigt gott faktiskt trots att jag var skeptisk innan.
 

 
Minnet sviker lite, men det borde varit lamm som åtminstone jag åt till varmrätt denna kväll. Jag tog förövrigt aldrig med den "riktiga" kameran om kvällarna, därav har jag väldigt få kvällsbilder och de jag har tagna med mobilen är av sämre kvalitet.  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fina bilder! Imponerad över sniglarna!

Svar: Ja jag med Maria :D eller mest imponerad över mig själv som vågade!
Malkin

2014-09-20 @ 11:07:23
Postat av: Camilla

Ameh, lägg av... ÅT du sniglar?! Modiga kvinna. Låter supervidrigt tycker jag...

Svar: Ja visst fasen gjorde jag det :D, jag som inte alls är speciellt äventyrlig av mig, var lite wild and crazy. De var inte alls slemmiga som jag hade föreställt mig. De var snarare lite köttiga i konsistensen, och riktigt goda faktiskt!
Malkin

2014-09-20 @ 22:28:44
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Härliga bilder igen!!!
Paris är magiskt! Åkte ni någon av les bateaux mouche? Turistbåtarna? Jag bodde ett kvarter från place de la Concorde. Var ni in på Lourdren?

Svar: Ja Paris var faktiskt lite magiskt!! Vi åkte inte ngn turistbåt och vi var inte heller in på Louvren. Så det finns kvar att göra nästa gång jag far dit!!!
Malkin

2014-09-21 @ 20:05:00
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Mums, jag har bara ätit konserverade sniglar, men gillar ju all konstig mat så vitlöksdoftande sniglar låter urgott! Nog har ni tjejer haft några mysiga dagar och visst ser ni lite halvfransosiska ut...
Nu undrar jag förstås ; när ska vi få se dina fina franska klänningar?
Kram

Svar: fniss, klänningarna var faktiskt spanska - Desigual. Kanske måste göra ett inlägg, det går bara så trögt!
Malkin

2014-09-24 @ 17:09:12
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0