Glad Påsk!

 
Oj vad skönt med några extra dagar ledigt! Jobbade halv dag igår (skärtorsdag) och så 4 dgr till på det.
Det blir en snabb sväng till stugan, borta är dem långa härliga påskloven tack vare kaniner som inte går att ta med vintertid samt med 2 tonåringar som är beroende av internet och kompisar.. Men det gör inget, det är skönt att vara ledig hemma också.
 
Ja nu är "faran över" på jobbet för den här gången. Men det har varit en jobbig tid, flera som slutar, både frivilligt och ofrivilligt, sådana som man jobbat ihop med i många år. Men jag är glad att jag har min försörjning åtminstone ett tag framöver. Tack vare det så kan man andas ut lite och tänka framåt. Det mest konkreta är våra köksplaner. Oj vad stökigt och rörigt det kommer att bli, särskilt som vi ska lägga nytt golv på hela entreplan i samma veva. Men det kommer att bli så fint och fräst när det är klart! Men det är ngn månad bort.
 
Och sen har jag fått ngt annat roligt att se fram emot, min reslystna väninna har bokat en resa åt oss i höst igen, till en stad som vi båda trivs mycket bra i... London here we come!! :)
 
Annars så hoppas jag få sparka igång cykelsäsongen snart, men vi har väldigt vintrigt än, kom ett par dm snö så sent som i veckan..
 
Nu vet ni vad som händer hos Malkins, Glad påsk mina vänner!
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Glad påsk kära Malin! Roligt med ett inlägg här hos dig. :) Jag håller tummarna för att ni snart får vår hos er också, så att du kan rulla fram cykeln. Jag är gärna med på din cykelutmaning, men kör 100 mil med tanke på att jag har så mycket annat jag vill träna. :) 11,1 mil nu i dagsläget. Hoppas att jag får ihop milen i år, men det borde jag få.
Kram!

2015-04-04 @ 10:40:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja, det är skönt att vara ledig hemma också. Vi har ju börjat stöka så det blir inga turer någonstans.
Ååå har ni bokat London <3
Dit ska jag också en vacker dag...tror att även jag kommer att rivas där.
Vi kanske syns när ni kör hem från stugan?!

2015-04-04 @ 16:38:47
Postat av: Paula i pörtet

Hej vännen! Så du säger att du inte är redo för grått hår? Men har du inte sett att det är senaste modetrenden....bland ytterst unga kvinnor! Långa svallande lockar färgade i silvergrått är det senaste förstår du!
Så kul att ha Londonresa att se fram emot!Men du har väl en sommarsemester också långt före det? Det där med ovilliga ungdomar till landet, tänk, det har varit likadant i alla tider, även då inte datorer och internet fanns! Min dotter fullkomligt avskydde att följa med oss ut i segelbåten, o satt o surade hela helgerna nere i ruffen...
Kram och trevlig annandag

2015-04-06 @ 09:43:42
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0