Uppstart - köksprojektet


 
Nu är vi äntligen på gång med vårt köksprojekt :) 
 
Det känns som att det kommer att bli blod, svett och tårar.. Men det kommer nog att vara värt det när allt är klart.  I går "föll väggen" mellan köket och matrummet. Som jag våndats över det beslutet, jag var rätt förtjust i vår skjutdörr som vi hade där förut. Men nu ska köket bli ett arbetskök utan köksbord, för att få det mer praktiskt.
 
Idag är köksinredningen från 1963, uppdaterad med lackerade luckor som bitvis håller på trilla ned i stora sjok, som dessutom är svår att hålla ren och fräsch, det är som om fettet suger in i lacken.
Jag kommer att slippa slipdammet som uppstår när lådorna slipas varje gång man drar ut dem/skjuter in dem.
Men det jag längtar efter mest av allt är en fullstor kyl och frys i köket!
 
Innan köket ska rivas ut ska det först läggas golv i vardagsrum och matrum. Men det kan nog dröja ett tag innan maken hinner med det. I veckan är det nämligen fotboll, varenda dag måndag - söndag. Även jag blir involverad en hel del särskilt till helgen då Arvids lag ska arrangera fotbollscup. Håll tummar för sol och värme så den plaskvåta konstgräsplanen hinner torka upp lite. I skrivande stund snöar det efter att ha ösregnat i några tim.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Ååå vad spännande! Vad kul att få se bilder från renoveringen/ombyggnaden med jämna mellanrum!

Svar: I will try my friend :) Nu har det inte ngt mer än sist.
Malkin

2015-04-14 @ 09:33:45
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Bort med fågelmatare och snö nu Malin! Skojar bara, nog har ni vinter däruppe ännu, ingen brådska! Jag tycker ju köket ser riktigt stiligt ut även nu, men så synar jag ju inte så noga heller. Himla praktiskt med en händig karl i huset, nackdelen är detta med tiden...
Men, det ska nog gå bra, och nu är det inte läge att ångra att väggen är borta...
Jag har sällan eller aldrig bott så att jag byggt kök eller altan eller annat. Kanske i nästa liv?
Trevlig helg och kramen

Svar: Ja vi har ovanligt vintrigt för årstiden, men det brukar gå snabbt när det sätter fart.Jag har iaf tagit fram cykeln nu :)
Det blir mitt första köksbygge, än har vi inte kommit längre än så här men det är ingen panik.... än :D

Kram
Malkin

2015-04-16 @ 18:33:40
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Åh, kul!!! Det kommer att bli en jobbig tid, men det är sååå värt mödan. Kram!

Svar: Ja det tror jag också! Nu har vi inte kommit längre än så här än, men det är en början :)
Malkin

2015-04-17 @ 22:35:04
Postat av: Maria

Det kommer att bli läckert! Man klarar stöket när man vet att det är övergående. Tror t.o.m man uppskattar resultatet mer sen också.
Lite avis blir man ju men vi får nytt i dusch och tvättstuga istället. Det ser vi fram emot.... va kul, då blir det två invigningsfester då ;)

Svar: Ja Maria det ser vi fram emot :)
Malkin

2015-04-18 @ 11:04:45

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0