Andra semesterhalvan

Efter en vecka i stugan åkte vi hem. Kan inte minnas att vi gjorde ngt särskilt, kanske cyklade jag ngn mil eller två? Det går mycket trögare med cyklingen i år än förra året. I skrivande stund ligger jag 30 mil efter om man jfr med samma tid förra året.
 
Men på torsdag då åkte jag tillsammans med min vän Anna till Umeå Fotbollsfestival. Våra pojkar spelar i olika lag så vi åkte mellan olika fotbollsplaner och såg alla killarnas matcher (tors-fre). Som tur var krockade dem inte med varann. Sedan hann vi också med lite shopping och så åt vi vårt livs godaste pizzor till middag på den Italienska restaurangen Vezzo.
 
Medans våra makar bodde i skolsalar på luftmadrasser tillsammans med fotbollskillarna, checkade Anna och jag in på You&Me Hotel inrymt i Umeås nya Kulturarena. Lånade en bild från deras hemsida på den i min smak häftigt designade byggnaden. Har dock hört att åsikterna är väldigt olika angående denna byggnad.
 
 
Foto: Visit Umeås hemsida 
 
Hotellet är centralt, trendigt och fräscht och samtidigt mycket prisvärt. Och utsikten från sängen var riktigt nice:
 
 
Och så lite fotbollsfeeling med våra söner:
 
 
Det var en riktigt trevlig utflykt. Mer såna i mitt liv tack :)
 
Och vad gjorde jag sista semesterveckan då? Jo jag fotade kvarterets ekorrbäbisar:
 

 
Sen hade vi trevligt knytkalas med två familjer med söner i Arvids fotbollslag. Vilken buffé vi dukade upp. Tyvärr glömde jag fota :(
 
Var även iväg med två av fotocirkeltjejerna på en fotoutställning med Lennart Åström i Kalix.
 
 
Och sista helgen då hade jag fullt upp med roligheter. Åkte mellan Arvids fotbollsmatcher i Kurirenspelen och  Konst i det Gröna där vår fotocirkel ställde ut lite av våra alster som en presentation av vår fotocirkel. En av oss sålde en tavla och mest troligt värvade vi någon ny medlem.
 
Jag hade inte tänkt att vara med alls då jag inte tycker att mina foton är konst, men jag gjorde en serie av mina ekorrfoton och dem verkade i alla fall vara uppskattade.
 
 
 
Vilken tur att jag ändrade mig och var med, för vi hade riktigt trevligt i vår lilla monter :) 
 
Och idag var jag tillbaks på jobbet...
 

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Så kul med Konst i det Gröna! Och självklart skulle du vara med, fattas bara, dina foton är konst, i allra högsta grad. Jag har alltid beundrat dem! Och vet du, så väl det stämmer att man bara ångrar det man inte gjorde! Så hoppa på alla tokigheter du kan, bara det inte kostar en massa pengar, haha
Jobbet ja, men det är ju tur ändå att du har ett att gå till.. Och du har lite kul att se fram emot vill jag minnas...London kanske rentav..
Kramen

2015-08-04 @ 17:22:24
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Du och din kompis gjorde ett bra val när ni sov på hotellet :-) och ni verkar ha haft det mysigt.

Vad bra att du ställde ut dina bilder, alltid roligt med nya erfarenheter. Blir en inre glädje att våga pröva.

Kram

2015-08-04 @ 22:49:16
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: mammakero

Vad kul med konst i det gröna! Har varit med en gång tidigare med mina tavlor i olja och akvarell. Då sålde jag allt jag hade med! Helt otroligt! Kul att du var med!

2015-08-06 @ 19:56:19
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Anna

Ja vi hade det riktigt mysigt! Jag har lite lust t en shoppingdag i Piteå , du kanske ska haka på !

2015-08-08 @ 18:33:30
Postat av: Anna

Ja vi hade det riktigt mysigt! Jag har lite lust t en shoppingdag i Piteå , du kanske ska haka på !

2015-08-08 @ 18:34:37
Postat av: Camilla

Hoppas att det går bra att jobba. Vi har ju fått riktig högsommarvärme här hos oss nu i augusti, precis då man givit upp hoppet om värme och sol. Det går ju bättre även att jobba i fint väder, men visst hade det varit skönt med sen semester i år.
Tack, det var roligt med Cykelvasan 45 faktiskt. Mannen vill köra hela nästa år säger han. Det krockar säkert med Midnattsloppet igen, så jag får se för min egen del. Nästa år vill jag verkligen springa Midnattsloppet - men kanske att man orkar med att cykla korta sträckan 3 mil och även kunna springa. :) Så klart du måste anmäla dig till något cykellopp, det är superskoj! Jag rekommenderar Tjejvättern jag. Det är en ganska lagom, överkomlig sträcka. Eller varför inte Orsasjön eller Siljan Runt.
Nu är jag uppe i 92,4 mil. Jag tror att detta blir första året någonsin som jag kommer upp över 100 mil. Tjohooo!
Kram!

2015-08-19 @ 08:37:44
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

Alldeles för länge sedan jag sist kikade in här. Har varit urusel på att ta bloggrundor. Men som alltid hittar jag massor med fina, vackra, fartfulla och varma bilder här. :)

Ha det bäst!!!! Kram

2015-08-19 @ 15:18:27
URL: http://paivja.blogspot.se
Postat av: Anonym

Tittut, bara jag som kikar in...
Så du var också hästtjej, värst vad många i bekantskapskretsen som har varit det..
Jag var ju ett stadsbarn som när jag satt i bussen på väg till landet och såg brun-vita kor i hagen längs vägen utbrast: Mamma, det där vita på kossorna, är det mjölken? Mamma skämdes kan jag säga, men jag har ju tagit igen min dåliga zoologikunskap
Kramen

2015-09-01 @ 15:47:45
Postat av: Paula i pörtet

Nej, det var inte avsikten att vara anonym...."ler", bara bråttom som vanligt

2015-09-01 @ 15:48:25
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

101,4 mil! Tjoho! Äntligen för första gången kom jag i mål. :D
Kram!

2015-09-05 @ 16:56:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Hej, ingen liten blogg hanns med i helgen...
Nänä, så är det i livet ibland. Jag känner mig väldigt splittrad, min granne uppepå blev för några veckor sedan hämtad av ambulansen och nu har hans totala misär avslöjats. Jag trodde han hade hög integritet och ville vara för sig själv, i verkligheten var han sjuk, fick inte i sig tillräckligt med näring och orkade varken sköta hygien eller städning eller mathållning under lång tid. Jag är förfärad och anklagar förstås mig själv, även om ingen annan i omgivningen heller reagerat. Inget du ska nämna på min blogg, så många bybor som läser där,,,,Sen har vi flyktingarna, ja dom är ännu inte här, men man har under flera månader rustat gamla hyreshus, kontorshus osv. för att använda som asylboenden. Igår på ett möte fick vi bekräftat, det kan bli upp till drygt 500 platser! Vi bor 600 på orten, så det lär synas...De flesta som är positiva hoppas på många barnfamiljer men igår fick vi veta att det stora flertalet är yngre män, samt ensamkommande ungdomar. Jag vill ju göra något för att hjälpa till, ekonomiskt kan jag inte bidra men med en arbetsinsats, kanske prata, lära dem grunderna i språket osv. skulle jag kunna hjälpa till med. Samtidigt är jag hela tiden på gränsen för vad jag orkar ta på mig. Jaja, det löser sig nog, ännu har ingen anlänt men det kan bli vilken dag som helst nu
Kramen

2015-09-09 @ 18:12:13
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0