Semester anno 2015

Ja INTE hade jag vädret med mig denna semester som redan börjar se sitt slut. Det har varit vääldigt regnigt och dåligt med värme :(
 
Första veckan var jag hemma i stan. Den var riktigt regnig och nästintill småtrist. Sen åkte vi till stugan. Där hade vi ngt bättre väder. Första kvällen (måndag) under stugvistelsen hade vi tjejbastukväll hos barndomsvännen AKA. Det var riktigt trevligt och solen lyste till och med på oss :)
 
 
 
 
 
 
På onsdag morgon cyklade jag från stugan till Övertorneå. AKA kom och mötte mig ungefär halvvägs. Det är 35 backiga km. Inser efteråt hur illa det hade kunnat gå när jag susade ned för en lång backe i 45 km/h och studsade över en stor bula i vägen. Hade bulan istället varit ett "potthål" som det finns gott om på den vägen, då hade det nog inte gått så bra för mig. Måste komma ihåg det inför nästa tur!
 
Sedan fyllde pappa 70 år den 16 e juli.
 
 
Vi firade pappas födelsedag på restaurang Utblick på Luppioberget. Här snackar vi restaurang med Utsikt över Torneälv!
 
 
 
 
På kvällen kom stuggrannarna över och firade pappa och dagen därpå kom pappas bröder med respektive.
 
 
 
 
Vi hann även med ett besök till farmor (min svärmor) innan vi åkte tillbaks hem till stan. Andra hälften av semestern får bli ett annat inlägg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Det har inte varit något särskilt bra väder här nere hos oss heller, denna sommar. Inte så mycket regn -i alla fall inte förrän denna veckan då det regnat nästan konstant - men kallt och knappt en enda dag med badväder. Men du bjuder i alla fall på vackra bilder från norr! Och vädret är ju inte så mycket att göra något åt, bara att ta emot. Men visst saknar man lite värme, det vill man ju ha på sommaren!

Svar: Ja så är det ju, bara att ta emot det man får och göra det bästa av det. Och så finns det väl ngt talesätt om att försöka lära sig att dansa i regnet.
Malkin

2015-07-29 @ 20:46:19
URL: http://ninni-e.blogspot.com
Postat av: mammakero

Fina bilder visar du i alla fall!
Du har semester och det har jag med, fast jag har förstört en av mina semester veckor med att ha ryggskott. Det är bara för mej att förstå att detta år kan det inte bli bättre. Allt är emot, så varför önska annat?
Detta är sista sommaren med yngsta dotter, samt att det finns mycket annat som ändrat sej sedan andra år...

Svar: Tycker så synd om dig som fick ryggskott :(Man får tänka att om det aldrig var trist så skulle man inte heller uppskatta det roliga i livet.. Alfons Åbergs farmor??
Malkin

2015-07-29 @ 20:53:33
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Anonym

Vårt sommarväders vara eller icke vara har jag inte så mycket känslor för. Jag är rätt nöjd faktiskt. Visst var förra sommarens super väder att föredra.
Men vi har sommar kvar tänker jag. Sommaren är inte slut för att vi börjar jobba ;)

Fina bilder har du. Å vår bastukväll var mycket trevlig. Repris tack! Puss...

Svar: Jag är nog helt klar mer väderberoende än dig! Ja det var mycket trevligt med bastukvällen. Vi får göra mer sådana små trevligheter året om tycker jag :)
Malkin

2015-07-30 @ 16:03:49
Postat av: Anna

Det är som Åsa sade igår, många har nog ägnat sommaren åt att rensa i förråd o dylikt, för på återvinningen är det full fart.... Vad ska man annars hitta på när solen lyser med sinfrånvaro?

2015-07-31 @ 08:42:27
Postat av: Anonym

Jag bara dör av din utsikt, oavsett var du är så är det lika vackert. Kargt, ja, men det är nog det jag är så svag för. Jag tycker det är för mycket djungel hos mig...
Elokuu är augusti, du var jätteduktig ! Jag lånade precis hem en bok på finska, ska försöka ta tag i finska språket igen, håller på att glömma bort orden...dessvärre.
Hoppas nu att du orkar vara glad trots det usla semestervädret. Du var ju inte ensam...i förra veckan genomfördes årets simskola i byn, 15 grader i vattnet, det är skillnad mot dom i stan som åker till badhuset när det är dåligt väder...
Kram!

Svar: Jag har tyvärr glömt mycket av den nybörjarfinska som jag lärde mig på gymnasiet. Sen vi flyttade ifrån Tornedalen hör vi väldigt sällan finska.
Kan nog erkänna att semestervädret påverkat mig negativt, känns tungt att börja jobba igen.. men men, bara att se framåt. Jag har iaf en resa att se framemot i höst, dock kanske inte så solig sådan :)
Malkin

2015-08-03 @ 15:28:09

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0