London igen :)

Tänk att de ska vara så svårt att få till blogginlägg nuförtiden. Det är verkligen inte så att jag inte har ngt att skriva om, och fotar gör jag också. Men jag hinner inte med allt jag vill i livet och bloggen har verkligen fått låg prioritet. Mot min vilja.
 
Men nu ska jag försöka få till ett inlägg om London resan, ett av det här årets höjdpunkter!
 
Tiiidigt på torsdagmorgon (10 sep)  skjutsade maken ut mig och min väninna och reskamrat Carina till Luleå Airport. Resan som gick via Arlanda gick bara finfint! Och finfint var det även på hotellet, Radisson Blu Edwardian på Mercer Street Hotel, ett stenkast från Covent Garden och vid en rondell med en staty som kallades Seven dials. Seven/sju var antalet gator som strålade ut från rondellen.
 
 
Hotellfoajé och reception.
 
 

 
 
 
 
 
Och så vårt fina rum och badrum! Min säng till vänster.
 
 
 
Här mådde man gott när man vilade ut efter allt traskande, ätande, gymmande och shoppande!
 
Och nu till den bit som upprört vissa vänner ;-)  Varje morgon, utom på avresedagen, började vi med kaffe och te på sängen, innan vi sedan gick ner på Gymmet!! Jajamensan det gjorde vi faktiskt! En halvtimme med löpning för Carina och cykling eller indoorwalking och plankan för mig.
 
 
 
Och efter träningspassen tog vi varsitt äpple att avnjuta medan vi duschade och gjorde oss i ordning för frukosten. Den var helt fantastisk, det fanns allt man kunde önska sig!  Och ja, jag tror man njöt lite extra av den för att man kände sig så duktig efter träningspasset.
 

Och så måste jag också bjuda på utsikten från hotellets restaurang.
 
 
 

 
En jättemysig gata med små butiker, tex den irländska designern Orla Kiely (synd att shoppingbudgeten och platsen i väskorna tog så fort slut), en chocolateria i ruffig industristil där vi fikade 2 ggr, en delikatessbutik m.m.
 
 
 

Nä vet ni, det får bli flera inlägg. Jag blir helt matt av att blogga :)   
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Haha, blir du matt av att blogga, jag blir matt av att resa! Framför allt transportsträckorna, innan man liksom äntligen är framme på destinationen.
London, undrar om jag hinner dit i detta livet? Himla fint hotell, flådigt rentav, jag blir faktiskt väldigt sugen på att bo på hotell, oavsett var om jag ska vara ärlig. Bara koppla av o lyxa till det, precis som du säger. Fast jag behöver inte passa upp på någon, ta hänsyn till andra än djuren, men det räcker faktiskt det också. Skicka hund o katter på kollo o åka iväg, jorå det skulle jag inte tacka nej till. Läser nästa blogg nästa gång jag kommer in så räcker din blogg lite längre. Måste ju suga på karamellen när du äntligen fått tillet Kram

Svar: Gulliga du ♥Men du har rätt, det spelar inte så stor roll vart man är så länge man får lite miljöombyte, i trevligt sällskap och med god mat.
Såg dig gosa med en valp på FB idag, du njuter säkert av att få vara med dottra och familj nu.

Kramis
Malkin

2015-09-24 @ 21:35:39
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Så härligt ni haft det...lite avis blir man ju!

2015-09-26 @ 13:44:43

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0