Lofotenresan, dag 3

Okej att det kanske sved lite i börsen när vi betalade hotellrummet på Thon Hotel i Svolvaer. MEN jag säger bara den frukosten, det var den bästa hotellfrukost jag avnjutit i mitt snart 50 åriga liv. Där fanns allt från valkött till bananpannkakor. Jag vet inte hur många nyttiga shots Arvid provsmakade. Guld för en frukostälskande människa som jag är. Och det är inte precis varje morgon någon sitter o spelar bakgrundsmusik på en flygel under frukosten.
 
 
 
 
 
 
 
Efter frukost sa vi Hejdå till mysiga Svolvaer och körde mot Henningsvaer.
Och vilket ställe det var då!
 
 

Först spanade vi in deras vackert belägna fotbollsplan. Den ser ännu häftigare ut när man ser den uppifrån luften. Finns massor av fina bilder tagna med drönare om man googlar Hennigsvaer fotbollsplan.
 
 
Och på samma ö som fotbollsplan fanns detta vackert belägna hus.
 
 
Vy mot centrum.
 
 
 
 
 
Vi strosade runt en bra stund i centrum. Där fanns mysiga restauranger, små butiker med mycket lokalt hantverk och konst. Tex ljusstöperi, smyckestillverkning, glasblåseri, foto och konstutställningar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter besöket i Henningsvaer jobbade vi oss norrut mot Narvik. Under den  här delen av resan regnade en del, men det gjorde inte så mycket när man ändå satt mest i bilen.
 
 
 
 
Efter ett matstopp i Narvik, åkte vi mot Sverige och övernattning i stuga i Björkliden.
 
 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Man hissnar av alla vackra vyer, o tänk så skönt o slippa 33 graders värme, dag ut o dag in. Ja jag vet, du har inget emot det. Men så mycket nya intryck ni fick. Satt ni smokingklädda vid frukosten o lyssnade på musiken? Läser vidare

Svar: Haha nej jag tror ingen av oss äger någon smoking :D Vi fick äta ändå! Tror faktiskt den frukosten blev det lyxigaste vi åt på hela resan. Det blev en del pizza, thaimat, o burgare.. tyvärr är ju vår son fiskallergiker, hade varit gott att äta fisksoppa någon dag! Men man vågar inte ta honom på en fiskrestaurang. Kram
Malkin

2018-08-07 @ 20:36:47
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0