Inte en vanlig dag på jobbet

I veckan besökte jag ett av projekten som jag administrerar på mitt jobb. Kontaktledningsåtgärder Duved-Norska gränsen. Det är roligt att få lite mer insikt  om "verkligheten" i jobben man administrerar.
 
Men det är lite meckigt att ta sig ditt. Upp tidigt i ottan för att flyga söderut till Arlanda.
 
(null)
 
Lite försenat åker jag norrut igen mot Östersund. 
Där kvitterade jag ut en hyrbil.
 
(null)
 
Hade lite ångest över att köra ensam de 14 milen till vår etablering i Enafors, men det gick jättebra. 
 
Äntligen framme på Enaforsholms fjällgård 😍
 
(null)
 
Våra tekniker bor i huset till höger. Jag checkade in i hotelldelen.
 
(null)
 
Efter lunch åkte vi ut till teknikerna. PC o AL hjälpte killarna med dragning av kabel, hjälpkraftledning efter linjen. 
 
(null)
 
(null)
 
Lärde mig att en elektriker på järnvägen har ett fysiskt krävande jobb.
 
Sen försökte vi jobba en stund på "kontoret".
 
(null)
 
Innan vi alla åt en mycket god middag i restaurangen.
 
Vi hade verkligen tur som hittade detta boende åt killarna. Hit kommer jag gärna tillbaks privat.
 
Några bilder till. Älskade dem vackra målningarna som smyckade gården.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Sista bilden är ett av rummen i teknikernas hus.
 
Dagen efter bilade vi i besvärligt väder till Östersund för Byggmöte med kunden. 
 
Och så avslutades resan tyvärr 4 timmar senare än planerat pga kraftiga flygförseningar.
 
Och nästa vecka ska jag åka norrut..
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilket fint boende! Såg ut att ligga vackert och högt. Skulle oxå vara orolig att köra en lånad bil 14 mil i det väglaget. Snyggt jobbat Malin!

2018-02-10 @ 15:46:15
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: francinezv3

My up to date website:
http://lydia.post1.telrock.org

2018-07-30 @ 10:56:47
URL: http://rosanne.go.telrock.net

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0