Julbestyr

Ja jag gillar traditioner o särskilt julen. Jag är dock emot stress (i allmänhet) och köphysteri i synnerhet.

Avskyr all köphets kring löning, black friday o inför jul. Och nästan värst är att vi sedan ska lockas ut och köa tidigt på juldagsmorgon för att köpa ännu mer prylar.

Jag är inte särskilt kristen av mig, men numer hade jag nog valt julotta i kyrkan framför Eligiganten på juldagsmorgon.

I år ligger jag lite efter med julstöket, men i helg har vi gjort lussebullar, Jansson, köttbullar och kålrotslåda. Vi har även klätt granen.

(null)

(null)

(null)

(null)

Det känns tillfredsställande 
!



Kommentarer
Postat av: mammakero

Håller med dej om köphets och stress i allmänhet. Handlat har jag försökt göra via nätet (och helt struntat i black(week)friday och allt det där. Mellandagsrea har jag bevistat en gång i hela mitt liv och det var en nära-döden-liknande upplevelse och där jag bestämde mej för aldrig mer mellandagsrea.
Sedan snart tio år tillbaka äter vi inte det traditionella julbordet till jul. Vi bestämde inom familjen att älgkött var godare, så det äter vi till julafton.
Ha en underbar jul!

2019-12-15 @ 20:32:18
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Eva

Oj, vad du hunnit mycket. Men du är ju en morgonpigg människa. Jag tänker att man får göra hur mycket eller hur lite man vill till "jul". Det känns bättre om varje människa har lite frid i sinnet istället. Kul att du lägger ut bilder. Jag hinner med lite sånt dessa lediga dagar.

2019-12-26 @ 12:58:26
URL: http://ottophoto.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0