2020 året då vi jobbade hemifrån

Många världen över har jobbat hemifrån sen Corona Pandemin slog till.

Idag blev det min tur för första gången.
Vart snuvig på jobbet igår em, är fortfarande snuvig men känner mig inte sjuk annars.

För mig passar det bäst att skilja på arbetstid o fritid, pga problem med stress. Därför tar jag  sällan datorn med mig hem. Den stirrar på mig o påminner om allt som finns att göra, och jag har för lätt att sätta mig o jobba. 
Vardagskvällarna behöver jag för att vila huvudet.

I morse kände jag lite tvärtom, for runt som ett jehu här hemma, plockade, diskade, bäddade, vek tvätt, vattnade blommor för att kunna fokusera på jobbet. 

Hann inte då med andra viktiga morgonrutiner.. typ borsta tänder o håret :/

Så jag hoppas att jag snart kan falla tillbaks i den normala rutinen.

Körde iaf fika o lunch enligt normala tider.

09 fm-fika. Kanske inte det bästa att ha nära till äppelkakorna i frysen.

(null)

Lite sen till lunchen.. Ingen som påminner.

(null)

Och snart går jag ned i min källare o fortsätter kämpa på.

(null)

Ikväll ska jag haka på fotoklubben via Skype, hoppas de fungerar. Första gången någon deltar digitalt.

Kommentarer

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0