Uppdatering

Har inte så mycket att berätta idag tänkte bara uppdatera mina "pågående projekt".


Cykelutmaningen: Inga överraskningar åt varken det ena eller andra hållet. Jag "gnider ihop"  en mil om dan, och eftersom det nu gått 32 dagar så har jag även cyklat 32 mil.
Visste ni om att Vätternrundan är hela 30 mil? Tre av mina kollegor skall cykla den om ca en månad, en av dem satsar på att göra det på 15 timmar, snacka om att vi "spelar" i olika divisioner!!


I källaren har vi nu paus i väntan på att snickaren får en lucka i sitt pressade schema. Avloppsrören är i alla fall på plats och så har vi fått en ny dörröppning:

                    


Vädermässigt så har vi fortfarande låga temperaturer, isvindar, regn (ibland snöblandat)..

Barnen har knappt 3 veckor kvar innan de börjar sitt lååånga sommarlov, lite avundsjuk blir man.

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Oh jösses, cyklar du 1 mil om dagen!! Jag är imponerad!



~Livet i byn

2008-05-18 @ 19:43:09
URL: http://livetibyn.blogg.se /
Postat av: Ellasmamma

Ja visst är det trist med dessa låga temperaturer och isiga vindar, vill ha vår och värme! Ska bli spännande att se källaren när den är klar.

2008-05-18 @ 21:43:53
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: soffie

Å va duktig du är som cyklat så mycket.

Jag har börjat cykla till jobbet det är bara 3,5km.dit men jag tog bilen i fredags när termometern visade på 3grader.Ja jag vet jag kan klä mej ordentligt,men jag vägrar ta fram vinterkläderna igenfniss

å va roligt att snárt ha ett nytt badrum.

Må så gott

2008-05-18 @ 22:10:16
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: lotta

jga e grymt impad över din cykling!! ha en bra vecka!

2008-05-19 @ 08:10:00
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Sonja

Min cykling går fortfarande trögt, vägrar fara när det är så kallt och regnigt.

2008-05-19 @ 08:19:38
Postat av: Syster

Åh, jösses! Här går det verkligen undan!

Både i cykelmil OCH betongarbeten. Nu får jag lite dåligt samvete som inte rört cykeln på hela helgen och i morse t o m ställde in morgonprommenaden i regnet. :S

2008-05-19 @ 09:00:19
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Paula

Vansbro som inte ligger så många mil härifrån hade i helgen fått en halvmeter nysnö....tror inte så många cyklade..

I Ludvika anordnades ett stadslopp, några hundra modiga hurtbullar deltog.

Lövskogen har farit illa, även hos oss, ja tänk hur det kan bli.

Hoppas den nya veckan blir kanon/Kram

2008-05-19 @ 09:27:56
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Kanske Vätternrundan vore en utmaning till nästa år? =) Jag skulle aldrig fixa det, men jag gillar inte alls att cykla. Duktigt kämpat med både cykling och källarprojektet!

Ha en fin vecka!

Kram!

2008-05-19 @ 12:08:30
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: keb

duktig du är !

jag gneter på jag me , men jag har inte så många mil än. cyklade i lördags har hoppat över två pass faktiskt , har in te känt mig så pigg, något som säkert går över fort ...min äldsta son gifter i på lördag vill inte bli sjuk till det ..... hu hemska tanke!

2008-05-19 @ 20:32:35
Postat av: Ulla

Min bästa kompis har en uppehållstjänst och det innebär att hon har sommarlov och jullov och jag är inte ett dugg avundsjuk L

2008-05-19 @ 20:32:42
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Ellas mamma: Vågar knappt fantisera när detta projekt kommer att vara klart. MYCKE jobb kan jag lova..

Sonja o Syrran: Hade inte ni samma gympalärare som mig hemma i byn? Det finns inga dåliga väder...osv

Paula: intervjuade kollega till mig om helgens väder i Borlänge, hoppas inte växtligheten tagit för stor skada

Camilla: Cykla vätternrundan? Nej vet du vad, den tanken skulle aldrig falla mig in!! Jag kan tänka mig att planera en långcykling som egen utmaning ngn gång, men 10 mil skulle nog räcka. Jag är INGEN bra självplågare.



Tack alla som hejar på mig! Det känns faktiskt som om jag kommer att fixa min utmaning. Mindre än 50 mil kvar och den långa varma o sköna sommaren har jag förhoppningsvis framför mig.

2008-05-19 @ 22:28:43
Postat av: Myran

Heja Malin!

Jag önskar jag hade din beslutsamhet...när fick du den!!!!

Line dance är det enda just för tillfället som får hullet att hoppa lite på mig, men det är super kul! Hade husvagnsparkeringen full i helgen så då stod renoveringsivern still. Men snart kommer vi väl igång igen. Golvet är beställt till tv-rummet, tapetslappen ahr jag tappat bort....överkastet och kuddarna blev super fina, fotar och skickar när jag hinner. Puss M

2008-05-20 @ 09:29:17
Postat av: Lissen

Vad du kampar pa med cyklingen! Ha det gott

2008-05-20 @ 09:47:24
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Myran: Jag kan vara väldigt envis när jag bestämt mig för ngt, men det måste vara ett realistiskt mål. Det blir jättekul att se Era nyrenoverade rum!!

Lissen: Jodå jag gnetar på.

2008-05-20 @ 17:24:53
Postat av: EVA

Men idag är det liiite varmare...åtminstone i Jävre ! Härligt att se solen igen...

***

KRAAAM från EVA !!!

2008-05-21 @ 09:53:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0