Step by step

Efter all god mat och fika som intas när man är ledig så kommer tankarna på att komma igång med motionen igen.

Det har varit lite trögt med cyklingen den här säsongen, jag har cyklat till och från jobbet de flesta dagar men det behövs fler mil än så för att uppnå målet om 100 mil innan cykeln ställs undan i höst. Jag har passerat halvtid för säsongen för över en vecka sedan och har endast skrapat ihop 41 mil till dags dato, men jag har inga planer på att ge upp.


En annan motionsform som jag länge känt ett sug efter är att kunna börja jogga igen. Risken är dock stor att mina fysiska förutsättningar (dåliga, utslitna fötter) kommer att sätta stopp för den drömmen, men jag har i alla fall bestämt mig för att göra ett sista försök innan jag slänger in handduken för gott. I veckan har jag fått mina specialanpassade joggingskor. Fått o fått, svindyr blev den investeringen..
  

 

 

Igår kväll tog jag de första stapplande joggingstegen, och det känns i fötterna idag kan jag säga.. :(  Men jag hoppas att, om jag fortsätter försiktigt försiktigt att ta ett litet steg i taget så kanske mina fötter till slut pallar för den här utmaningen?

Minns stegtävlingarna som jag deltagit i, det har alltid blivit sämre i början innan det sen sakta blivit bättre och bättre i fötterna.

Så alla ni som kikar in här, nu måste Ni hålla tummarna hårt för mig och mina dåliga fötter, så jag kan uppfylla min joggingdröm.

Ja nu sprutar det ut inlägg här på bloggen igen, det beror givetvis på att inspirationen dyker upp när man är utvilad och ledig, men det beror också på att vi idag haft en regnig och vädermässigt trist dag. 


Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag håller definitvt tummarna för din dröm.

Joggar ibland på bandet i gymmet men föredrar crosstrainern dock är promenader mer min grej.

Men ta det lugnt i början, kanske du ska vänja fötterna med promenader först innan jogging...?

2010-07-22 @ 22:39:05
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Tack för att du håller tummarna :), problemet m mina fötter är (bl a) att jag inte kan ta ut steget ordentligt pga min stela led, vilket betyder att jag inte kan ta i när jag går, typ powerwalk. Jag har därför fått för mig att det skulle ge mer för kondis osv m jogging. Men fungerar det inte så får jag fortsätta cykla o promenera istället, värre än så är det inte.

2010-07-22 @ 23:20:39
Postat av: Syrran

Prova intervallträna. Varva jogging med promenad. Kroppen vänjer sig snabbt med stadigvarande tempo; oavsett om det är promenad eller jogging. Du får snabbt upp pulsen och ger mer resultat.



Har slarvat idag (evigt regnande). Lovar bot och förbättring med morgonträningen i morgonbitti igen.



2010-07-22 @ 23:41:19
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Syrran: Jodu det blir intervallträning helt naturligt, jag orkar inte jogga många steg än o det är nog tur att kondisen är så dålig så att fötterna får byggas upp succesivt!

2010-07-22 @ 23:49:55
Postat av: Ninnie

Lycka till med joggandet! Hoppas det kommer att gå bra, för att springa är en underbar motionsform. Håller tummarna!

2010-07-23 @ 08:19:45
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: mammakero

Hoppas verkligen att du kan jogga snart igen! Själv har jag lagt träningen åt sidan. Kände mej så sliten ett tag i våras, så när hösten närmar sej börjar jag träna så smått igen. Däremot ska jag försöka ta det lite lugnare med antalet ggr i veckan. Vi ska nämnligen göra om på min arbetsplats, så hösten kommer att bli ruskigt rörig och kaotisk...

2010-07-23 @ 17:37:27
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag håller massor av tummar här!

Hoppas verkligen att du kan jogga! Jag får så himla ont i knäna då jag joggar, så det har jag slutat försöka med t o m.

Däremot ska jag verkligen komma igång nästa vecka, då allvaret börjar igen. Puh!

Kram!

2010-07-23 @ 22:24:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: C

Jag håller tummarna så att det knakar för att fötterna dina ska "hålla"!



Själv känner jag lite lite lite halsont i morse. Ska nog hålla mig till promenadtakt idag. Sen ska jag jogga i morgon istället!

2010-07-24 @ 05:59:04
Postat av: Annette

Jag håller tummarna för dig!!

Hur va det sången var på 80-talet... keep on jogging... :-)



Kram Annette

2010-07-24 @ 12:02:33
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

hohåller med alla tummar för dej,va härligt att komma igång att jogga själv har jag varit ute å gått minst 45 min varje dag den här veckan härligt!!!

2010-07-24 @ 17:37:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: keb

duktig du är!

2010-07-25 @ 14:02:32
Postat av: Anna

Jag tar gärna en lugn runda promenad/jogging med dig, för migg r det ljumsken, baksidan av låret som strular. Jag har inte alls joggat denna sommar.

2010-07-30 @ 10:06:29
Postat av: Mrs. b

Håller absolut tummarna! Ta det lugnt och känn efter - och tänk på att de första gångerna kommer vara de absolut jobbigaste under hela träningstiden, sen blir det lättare!



Själv måste jag ta tag i mitt uppehåll som blev när vi åkte iväg till Gotland i två veckor... Vilken dag som helst alltså... :-)

2010-08-09 @ 20:16:34
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0