Minisemester på cykel

(null)

Vi bestämde oss för en liten cykelutmaning under semestern. Här är vi packade o klara för avfärd i stugan.

(null)

Här ett kort stop i Makkarajärvi. Korvsjön översatt till svenska.

(null)

Fikapaus i Kärsiäisjärvi. 

(null)

Efter många tuffa backar har vi här kommit till Svanstein. En kaffe med kanelbullar smakade gott! Mitt ena knä har smärtat ett tag nu.

(null)

Tjoho framme i Neistenkangas! 7,5 mil blev det. Vi bjöds på 3 rätterslunch av Kerstin o Lasse.

(null)

Och middag och bastu bjöds vi på av Viktoria o Göran. Mycket trevligt!

(null)

Vi stannade två nätter, så att mitt knä fick vila. Med massor av massage, stretch o Voltaren på vadens framsida så klarade jag mig utan problem med knäet på hemvägen.

(null)

Rumpan kändes desto ömmare på hemvägen. Även om min sadel är betydligt skönare än den på bilden.

(null)

Långraka väster om Rantajärvi på hemvägen.

(null)

Renar vilade i Pentäjä. Halvvägs på hemvägen.

(null)

Fika på samma brygga som på ditvägen.

(null)

(null)

Kort stop i Jomotusjärvi.

(null)

Åter i stugan, hemvägen gick snabbare!

Trevligt äventyr i vackra Tornedalen.


Kommentarer

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0