Strulig start på cykelsäsongen

 
Började cykla lite senare än vanligt pga rygg och höftproblem som jag fick veckan innan påsk. Men jag blev genast sämre vid första motionspasset. 
 
Så då bokade jag tid hos en naprapat. Det blev 3 veckors cykeluppehåll och 3 behandligar. Sen fick jag börja cykla. Och det gick rätt bra. Vid 4e besöket fick hon behandla mitt ena ben. Vi kom fram till att det mest troligt är min opererade fot som ställer till det för mig. 
 
Måste försöka att hålla i träning av rygg o fot nu... inte börja glömma o slarva bara för att jag inte har ont just nu.
 
I midsommarhelgens fantastiska väder cyklade vi två lite längre turer gubben och jag. Gubben har föresten också blivit helt såld på cykling o har mer än dubbelt så långt som mig denna säsong. Han har till och med köpt sig en till cykel, en mountainbike.
 
På midsommardagen (igår) blev det en 37 km lång tur. Hem-Rutvik-Kyrkbyn-Storheden, Karsvik, Bergnäset, Centrum och hem. I Kyrkbyn och på Hängan plockade vi även hittautkontrollerna. Det är allltid så mysigt där.
 
 
 
Och idag, blev det Hem-Avan, färja till Sunderbyn, Kyrkbyn, Rutvik o hem. 51 km som känns i benen nu. 
 
 
 
(null)
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Härlig cykeltur! Särskilt i strålande sommarväder! En värkande kropp är det bäst att vårda på allra bästa sätt. Det är det enda som håller i längden. Även om man känner sej bättre som du sa.
Lycka till med cyklandet!

2020-06-22 @ 20:23:33
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0